Social philosophy: The didactic and aesthetic aspects


Cite item

Abstract

In the article is investigated the didactic problem with the aesthetic positions - comprehension the sociophilosophical
knowledge by the students of technical university. There is considered didactic and aesthetic
mission of the social philosophy. The methodological, aksiologo-didactic and aesthetic function of social
philosophy is analyzed.

About the authors

Anatoly N Stepanov

Samara State Technical University

Email: stepanov-54@mail.rupassxound
(к.ф.н., доцент), каф. философии; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Богатырева Е.Н. Субъективное время культуры / Известия Саратовского университета. Новая серия. Т. 10. Философия. Психология. Педагогика. - Вып. 2. - 2010. - С. 7. 2. Вольтер. Эстетика. Статьи. Письма / Сост., вступ. статья и коммент. В.Я. Бахмутского. - М.: Искусство, 1974. - С. 216.
  2. Кочетов М.Н. Нивелирование природного и духовного как аспект научного мировоззрения // Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Общественные науки. - 2011. - № 3. - С. 11.
  3. Панищев А.Л. Честь и достоинство человека как основа для правового развития государства // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. - 2011. - № 2. - С. 56.
  4. Чернышевский Н.Г. Избранные философские сочинения / Под общей ред. М.М. Григорьяна. - Л.: Государственное изд-во политической литературы, 1950. - Т. 1. - С. 59.

Copyright (c) 2012 Stepanov A.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies