MAIN INDICATORS OF COGNITIVE COMPETENCIES


Cite item

Abstract

The paper discusses the main indicators of cognitive competencies that characterize the level of reprocessing activities educational and professional information.

About the authors

Alexander A. Gilev

Samara State University of Architecture and Civil Engineering

Email: algil@mail.ru
(Ph.D., Associate Professor), Department of Physics. 194, Molodogvardeyskaya Str., Samara, 443001

References

  1. Гилев А.А. Структура кластера когнитивных компетенций // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Психолого-педагогические науки». - 2010. - № 4(13). - С. 27-31.
  2. Майданов А.С. Методология научного творчества. - М.: Изд-во ЛКИ, 2008. - 512 с.
  3. Дьюи Д. Психология и педагогика мышления / Пер. с англ. Н.М. Никольского. - М.: Совершенство, 1997. - 208 с.
  4. Практический интеллект / Под ред. Р. Стернберга; пер. с англ. К. Щукиной, Ю. Буткевич. - 272 с.
  5. Спиридонов В.Ф. Эвристики творческого мышления. - М., 2000. - 297 с.
  6. Альтшуллер Г.С. Алгоритм изобретения. - М., 1969.
  7. Майданов А.С. Методология научного творчества. - М.: Изд-во ЛКИ, 2008. - 512 с.
  8. Степанова Е.И. Психология взрослых: экспериментальная акмеология. - СПб., 2000. - 247 с.
  9. Назаров А.И. Обобщенная модель познавательной деятельности индивида // Психологическая наука и образование. - 2000. - № 3. - С. 40-60.
  10. Орлов А.И. Прикладная статистика: Учебник. - М.: Экзамен, 2004. - 656 с.

Copyright (c) 2014 Gilev A.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies