DESIGN OF THE CONTENT OF INTERDISCIPLINARY COMPLEXES FOR THE DEVELOPMENT OF DISTINCTIVE TEACHERS’ COMPETENCE OF VOCATIONAL TRAINING


Cite item

Abstract

The stages of design of interdisciplinary complexes for the development of distinctive teachers’ competence of vocational training are considered in the article.

Full Text

ПРОЕКТИРОВАНИЕ СОДЕРЖАНИЯ СКВОЗНЫХ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫХ КОМПЛЕКСОВ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ОТЛИЧИТЕЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГОВ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
×

About the authors

N. E Laryushkina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: larushkina02@mail.ru
candidate of pedagogics, associate professor, Department of Pedagogics and Management of Social Systems, Syzran Department of Samara State Technical University. 45 Sovetskaya str., Syzran, 446001

References

  1. Гервальд И.В. Проектирование и реализация компетентностно-ориентированной технологии подготовки воспитателя в социально педагогическом колледже: автореф. дис. … канд. пед. наук. – Тольятти, 2002. – 25 с.
  2. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 051000 «Профессиональное обучение (по отраслям)», квалификация (степень) «бакалавр». – Министерство образования и науки Российской Федерации, приказ от 22 декабря 2009 г. № 781.
  3. Осоргин Е.Л. Преемственность подготовки специалистов в профессионально-педагогическом колледже и вузе: дис. … канд. пед. наук. – Тольятти, 1996. – 153 с.
  4. Сыротюк С.Д. Проектирование модульных междисциплинарных комплексов для профессиональной подготовки инженера (на примере специальности 340100 «Управление качеством»): автореф. дис. … канд. пед. наук. – Тольятти, 2005. – 25 с.

Copyright (c) 2013 Laryushkina N.E.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies