DEVELOPMENT OF STUDENTS’ CREATIVE THINKING IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE


Cite item

Abstract

The opportunity of revealing students’ creative potential in the process of learning a foreign language is discussed in this article. The scientific research is devoted to finding the ways of stimulating students’ speaking and thinking activity and doing creative tasks improving not only speech activity but also creative thinking.

Full Text

РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОГО МЫШЛЕНИЯ СТУДЕНТОВ ТЕХНИЧЕСКОГО ВУЗА В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
×

About the authors

Polina G. Labzina

Samara State Technical University

Email: labzinapg@mail.ru
lecturer, Department of Foreign Languages. 244 Molodogvardeiskaya str., 443100

References

  1. Виноградова О.С. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции с использованием проблемных методов обучения иностранному языку на продвинутом этапе специализированного вуза: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. – М., 2003. – 330 с.
  2. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. – М.: АСАДЕМIА, 2006. – 334 с.
  3. Истратов Ю.П. О некоторых аспектах чтения как творческого процесса // Литература в школе. – 1997. – № 2. – С. 47-51.
  4. Игнатенко И.И. Раскрытие творческого потенциала личности студентов в процессе изучения иностранного языка: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. – М., 2006. – 164 с.
  5. Ксензова Г.Ю. Перспективные школьные технологии. – М.: Педагогическое общество России, 2000. – 224 с.

Copyright (c) 2013 Labzina P.G.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies