Formation educational-professional motivation of students of technical educational institutions
- Authors: Tarabrina T.B1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 8, No 2 (2011)
- Pages: 142-148
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51767
Cite item
Full Text
Abstract
In the article the ways of formation of educational-professional motivation of students in a higher educational institution are considered. It is shown that the motives are the moving forces of the process of training and teaching material mastering. Theoretical bases of the offered model of formation of motivation of students are stated.
About the authors
Tamara B Tarabrina
Samara State Technical University
Email: ttb2007@yandex.ru
аспирант каф. психологии и педагогики; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
References
- Арестова О.Н. Влияние мотивации на структуру целеполагания // Вестник МГУ. - Сер. 14 «Психология». - 1998. - № 4.
- Бакшаева Н.А., Вербицкий А.А. Психология мотивации студентов: учебное пособие. - М.: Логос, 2006. - С. 30.
- Вербицкий А.А., Бакшаева Н.А. Проблема трансформации мотивов в контексном обучении // Вопросы психологии. - 1979. - № 4.
- Вербицкий А., Бакшаева А. Развитие мотивации в контекстном обучении // Вестник в высшей школе. - 1998. - № 1. - С. 96.
- Делеу М.В. Некоторые особенности проявления личностных свойств студентов-первокурсников в условиях адаптации к учебному процессу в вузе. - Кишинев, 1990. - С. 29.
- Ильин Э.П. Мотивация и мотивы. - СПб.: Питер, 2000. - С. 433-434.
- Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения. - М.: Просвещение, 1990. - 192 с.
- Реан А.А., Коломинский Я.Л. Социальная педагогическая психология. - СПб: Питер, 1999.
- Савонько И.П. Личностная адаптация студентов к условиям обучения в вузе и ее роль в академической успешности. - М., 1977. - С. 176-196.
