ROLE OF SOCIAL PHILOSOPHY AND AESTHETICS IN PEDAGOGICS


Cite item

Abstract

In article the methodological problem of a didactic role of social philosophy and an esthetics is staticized. Teleologic questions, methodological mission, methodical knowledge, abilities, receptions, ways and aksiologo-pedagogic function of the above-named sections of philosophy are considered. The problem of a role of system philosophical and esthetic studying of various sections of philosophy is analyzed.

About the authors

A N Stepanov

Samara State Technical University

Email: stepanov-54@mail.rupassxound
Samara State Technical University

References

  1. Амельченко С.Н. Диалектика сущего и должного в процессуальном бытии культуры // Известия Уральского государственного университета. Серия 3. Общественные науки. - № 3(69). - Екатеринбург, 2009. - С. 81.
  2. Ильин В.В. История философии: учебник для вузов. - СПб.: Питер, 2003. - С. 461.
  3. Тимошин Н.И. Материя и сознание. - Самара, 2008. - С. 247.
  4. Меняева М.П. Логико-семантический и философско-культурологический анализ понятия «культура согласия» // Вестник Челябинского государственного университета. Филосо-фия. Социология. Культурология. - Вып. 14. - № 33/2009. - Челябинск, 2009. - С. 126.
  5. Новейщий философский словарь. Постмодернизм / Главн. науч. ред. и сост. А.А. Грица-нов. - Минск: Современный литератор, 2007. - С. 604.
  6. Шарапов В.В. Генезис этнической идентификации у населения Среднего Поволжья в 1990-2000 годы // Известия Саратовского университета. Новая серия. Философия. Пси-хология. Педагогика. - Т. 10. - Вып. 2. - Саратов, 2010. - С. 92.

Copyright (c) 2011 Stepanov A.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies