STRATEGIC BEHAVIOUR IN BUSINESS COMMUNICATION OF MANAGERS


Cite item

Abstract

The article is devoted to the specific character of managerial business communication, in particular, the role of strategic behaviour in business communication. The article is focused on the problems of organizational communication and the ways employees influence each other within an organization. Strategic communication is considered as a specific type of behaviour in communication, aimed at achieving communicational objectives more efficiently and as a result improving managers 'performance in handling people.

Full Text

СТРАТЕГИЧЕСКОЕ ПОВЕДЕНИЕ В ДЕЛОВОЙ КОММУНИКАЦИИ МЕНЕДЖЕРОВ
×

About the authors

Anna Valerievna Gorelova

Samara State University

Email: anna_gorelova@mail.ru
senior lecturer, Department of Foreign Languages, Samara State University. 1 Academic Pavlov str., Samara, 443011

References

  1. Хохлова Т.П. Организационное поведение: Учеб. пособие. - 2-е изд., перераб. и доп. -М.: Магистр, 2009. - 509 с.
  2. Громкова Т.М. Организационное поведение. - М.: ЮНИТИ, 1999. - С. 42.
  3. Сидоров П.И., Путин М.Е., Коноплёва И.А. - Деловое общение: Учебник для вузов / Под ред. П.И. Сидорова. - 2-е изд. - М.: ИНФРА-М, 2010. - 384 с.
  4. Иссерс О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. Изд. 2-е, стереотип. - М.: Едиториал УРСС, 2009. - 284 с.
  5. Мальцева В.А. Проблема речевого воздействия в профессиональном дискурсе // Психолингвистика в XXI веке: результаты, проблемы, перспективы: XVI международный симпозиум по психолингвистике и теории коммуникации. Тезисы докладов. Москва, 15-17 июня 2009. - М.: Эйдос, 2009. - С. 131-132.
  6. МинцбергГ., Альстрэнд Б., Лэмпел Д. Школы стратегий. - СПб.: Питер, 2000.

Copyright (c) 2012 Gorelova A.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies