Defining the levels of creativity and factors of creativethinking of the future designers


Cite item

Abstract

The article covers the problem of formation of creativity in future designers, as personal ability to be creative. Attention is paid to the development of complex tasks, aiming at the development of creativity in future designers.

About the authors

Nadezhda E Larushkina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: larushkina02@mail.ru
(к.п.н.), доцент, каф. «Педагогика и управление социальными системами»; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

Kristina V Sadova

Syzran Department of Samara State Technical University

техник, каф. «Автоматизация технологических процессов и производств»; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

References

  1. Богоявленская Д.Б. Вчера и сегодня психологии творчества // Дорфман Л., Мартиндейл К., Петров В., Махотка П., Леонтьев Д., Купчик Дж. Творчество в искусстве - искусство творчества. - М.: Наука; Смысл, 2000.
  2. Вишнякова В.Ф. Креативная психология. Психология творческого обучения. - Минск, 1995.
  3. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности // Вопр. психологии. - 1989. - № 6. - С. 29-33.
  4. Мэй Р. Мужество творить: очерк психологии творчества. - Львов: Инициатива, 2001.
  5. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии, 1946. (книга электронный вариант).
  6. Guilford J.P. (1950) Creativity, American Psychologist, Volume 5, Issue 9, p. 444-454.
  7. http://www.dvgu.ru/umu/MO_RF/concept/con1_02.htm (Нормативные документы Министерства образования РФ. Концепции)

Copyright (c) 2011 Larushkina N.E., Sadova K.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies