Defining the levels of creativity and factors of creativethinking of the future designers


如何引用文章

全文:

详细

The article covers the problem of formation of creativity in future designers, as personal ability to be creative. Attention is paid to the development of complex tasks, aiming at the development of creativity in future designers.

作者简介

Nadezhda Larushkina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: larushkina02@mail.ru
(к.п.н.), доцент, каф. «Педагогика и управление социальными системами»; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

Kristina Sadova

Syzran Department of Samara State Technical University

техник, каф. «Автоматизация технологических процессов и производств»; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

参考

  1. Богоявленская Д.Б. Вчера и сегодня психологии творчества // Дорфман Л., Мартиндейл К., Петров В., Махотка П., Леонтьев Д., Купчик Дж. Творчество в искусстве - искусство творчества. - М.: Наука; Смысл, 2000.
  2. Вишнякова В.Ф. Креативная психология. Психология творческого обучения. - Минск, 1995.
  3. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности // Вопр. психологии. - 1989. - № 6. - С. 29-33.
  4. Мэй Р. Мужество творить: очерк психологии творчества. - Львов: Инициатива, 2001.
  5. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии, 1946. (книга электронный вариант).
  6. Guilford J.P. (1950) Creativity, American Psychologist, Volume 5, Issue 9, p. 444-454.
  7. http://www.dvgu.ru/umu/MO_RF/concept/con1_02.htm (Нормативные документы Министерства образования РФ. Концепции)

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Larushkina N.E., Sadova K.V., 2011

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可

##common.cookie##