FUNCTIONAL PREREQUISITES OF THE EXTRA-MURAL STUDENT’S SELF-REGULATING INDEPENDENT LEARNING AND COGNITIVE ACTIVITY


Cite item

Full Text

Abstract

There is a focus on the extra-mural student’s individual self-organizing and self-regulating independent work as the dominant form of his/her learning and cognitive activity.A complex of organizational, methodic, psychological and pedagogical prerequisites of its efficient functioning is introduced.

Full Text

УСЛОВИЯ ЭФФЕКТИВНОГО ФУНКЦИОНИРОВАНИЯ СИСТЕМЫ САМОУПРАВЛЯЕМОЙ ИНДИВИДУАЛЬНОЙ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТА-ЗАОЧНИКА
×

About the authors

Lyudmila P. Ovchinnikova

Samara State University of Transport

Email: PLOvchin@yandex.ru
PhD in Pedagogy, of the department of Philosophy and History of Science. 18, Pervy Bezymyanny pereulok, Samara, 443066

Valentin N. Mikhelkevich

Samara State Technical University

Email: J918@yandex.ru
Doctorate in Engineering, Professor of the department Psychology and Pedagogy 244, Molodogvardeyskaya st., Samara, 443100

References

  1. Дистервег А. Избранные педагогические сочинения. – М.: Педагогика, 1956.
  2. Современные образовательные технологии: Учеб. пособие/ Под ред. Н.В. Бодовской. – М.:КНОРУС,2010. – 432с.
  3. Вербицкий А.А. Самостоятельная работа и самостоятельная деятельность студента//Проблемы организации СРС в условиях многоуровневой структуры высшего образования. – Волгоград: Изд-во ВГТУ, 1994. –67 с.
  4. Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учеб. пособие. – Ростов/нД: Феникс, 1997. – 440с.
  5. Есипов Б.П. Основы дидактики. – М.:Просвещение, 1967.
  6. Научно-методические основы и практика организации учебного процесса в вузе:Учеб. пособие/И.А.Новаков, Ю.В.Попов, В.Н.Подлеснов и др. – Волгоград: ВолгГТУ, 2003. – 316 с.
  7. Овчинникова Л.П. Теория и практика управления самостоятельной работой студентов-заочников. – Самара: СамГУПС,2012. – 191с.
  8. Иванова М.А. Самостоятельная работа студентов педвуза как средство их профессионально-личностного развития// Педагогическое образование:вызовы ХХI века: Матер. междунар. научно-практ. конф. – М.: Изд-во МГПУ,2011. – Т. 2. – С. 116 – 121.
  9. Ефанова Л.Д. Управление самостоятельной работой студентов над рецептивной лексикой:Автореф. … дисс.к.п.н. –М.:МПГУ, 1990. –24с.
  10. Holec H.(Ed) Autonomyand Foreign Language Learning.1981.Oxford: PergamanPress.
  11. Dickinson L.Selt-instirictionin LanguageLeanning. Cambridge:1987.Cambridge University Press.
  12. Костромина С.Н., Дворникова Т.А. Учебные стратегии как средство организации самостоятельной работы студентов//Вестник СПбГУ. Сер. 6. – Вып. 3. – 2007. – С.295 – 306.
  13. Бусыгина Т.А., Цыганов К.Г. Основы самоорганизации учебной деятельности. – Самара: Изд-во СГПУ, 2008. – 210с.
  14. Бусыгина Т.А., Цыганов К.Г. «СРС-компетенция», или Как научиться хорошо учиться в институте: Учеб.-метод. пособие по самоорганизации и самовоспитанию студентов. – Самара: Изд- во СГПУ, 2004. – 100с.
  15. Михелькевич В.Н., Сухинин В.П. Рациональная организация самостоятельной работы студентов: Учеб. пособие. – Самара: Изд-воСамГТУ, 2006. – 30 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Ovchinnikova L.P., Mikhelkevich V.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies