THE ROLE OF PRACTICE OF TRIAL LESSONS IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL ABILITIES AND COMPETENCIES OFFUTURE TEACHERS


Cite item

Full Text

Abstract

The main objective of the work is the analysis of the practice of trial lessons and its results, and theconsideration of its role in the formation of professional abilities and competences (pedagogical and information) of teachers in the fieldof vocational training.In thecourse of theresearch the list of abilities, pedagogical and information competenceswas formed.

Full Text

РОЛЬ ПРАКТИКИ ПРОБНЫХ УРОКОВ В ФОРМИРОВАНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ УМЕНИЙ И КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БУДУЩИХ ПЕДАГОВ
×

About the authors

Nadezhda E. Laryushkina

Samara State Technical University, branch in Syzran

Email: larushkina02@mail.ru
(PhD), Associate Professor, department of Pedagogics and the management of social systems. 45, Sovetskaya st., Syzran, 446001

Anastasia I. Plotnikova

Samara State Technical University, branch in Syzran

Engineer of computer center 45, Sovetskaya st., Syzran, 446001

References

  1. Горшенина М.В.,Плетнева О.В., Ларюшкина Н.Е.Педагогический практикум. – Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2006. – 123 с.
  2. Ларюшкина Н.Е. Проектирование содержания и технологии подготовки педагогов профессионального обучения заданного уровня качества //Известия Самарского научного центра Российской академии наук. – 2008. – №7. – С.29 – 36.
  3. Егоров В.В.,Скибицкий Э.Г., Храпченков В. Г. Педагогика высшей школы: учеб. пособие. – Новосибирск: САФБД, 2008. – 260 с.
  4. Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. 050501 – Профессиональное обучение (по отраслям). – М.: Высшая школа, 2005.– 15с.
  5. Ткаченко Е.В.Профессионально-педагогическое образование России. Организация и содержание: Монография. – Екатеринбург: Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 1999. – 15,3 п.л.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Laryushkina N.E., Plotnikova A.I.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies