Experimental verification of the computer-based laboratorymodels implementation effectivenessin hydraulics in technical university


Cite item

Full Text

Abstract

The article discusses methods of testing computer-based laboratory models implementation effectiveness. The study
explains theoretical basis for the justification of pedagogical experiment and testing of active learning techniques in
the process of professional training during laboratory sessions in Hydraulics using computer-based labs works in the
"Theoretical Foundations of Thermal Engineering and Hydromechanics" department in Samara State Technical
University.

About the authors

Tamara B Tarabrina

Samara State Technical University

Email: ttb2007@yandex.ru
аспирант, каф. «Теоретические основы теплотехники и гидромеханика»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Богданов О.В., Ревинская О.Г., Филимонов С.С. Компьютерные лабораторные работы как один из способов развития интереса к изучению физики // Материалы X Всероссийской научно-практической конференции «Инновационные процессы в высшей школе», Краснодар, 23-26 сентября 2004 г. - Краснодар, 2004. - С. 98-99.
  2. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. - М.: Высшая школа, 2005.
  3. Выготский Л.С. Педагогическая психология. - М.: Педагогика, 2007.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Tarabrina T.B.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies