Formation educational-professional motivation of students of technical educational institutions


如何引用文章

全文:

详细

In the article the ways of formation of educational-professional motivation of students in a higher educational institution are considered. It is shown that the motives are the moving forces of the process of training and teaching material mastering. Theoretical bases of the offered model of formation of motivation of students are stated.

作者简介

Tamara Tarabrina

Samara State Technical University

Email: ttb2007@yandex.ru
аспирант каф. психологии и педагогики; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

参考

  1. Арестова О.Н. Влияние мотивации на структуру целеполагания // Вестник МГУ. - Сер. 14 «Психология». - 1998. - № 4.
  2. Бакшаева Н.А., Вербицкий А.А. Психология мотивации студентов: учебное пособие. - М.: Логос, 2006. - С. 30.
  3. Вербицкий А.А., Бакшаева Н.А. Проблема трансформации мотивов в контексном обучении // Вопросы психологии. - 1979. - № 4.
  4. Вербицкий А., Бакшаева А. Развитие мотивации в контекстном обучении // Вестник в высшей школе. - 1998. - № 1. - С. 96.
  5. Делеу М.В. Некоторые особенности проявления личностных свойств студентов-первокурсников в условиях адаптации к учебному процессу в вузе. - Кишинев, 1990. - С. 29.
  6. Ильин Э.П. Мотивация и мотивы. - СПб.: Питер, 2000. - С. 433-434.
  7. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения. - М.: Просвещение, 1990. - 192 с.
  8. Реан А.А., Коломинский Я.Л. Социальная педагогическая психология. - СПб: Питер, 1999.
  9. Савонько И.П. Личностная адаптация студентов к условиям обучения в вузе и ее роль в академической успешности. - М., 1977. - С. 176-196.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Tarabrina T.B., 2011

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可