Indicators of reliable professional activity of graduate in the conditions of innovation economics


Cite item

Full Text

Abstract

The article is devoted to a current problem of the criteria and measures development that guarantee an objective assessment of the quality of professional education in the conditions of innovation economics.

About the authors

Nadezhda M Melnik

Samara State Technical University

Email: psychol@samgtu.ru
Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Лебедев В.В., Шарай Н.А. Критерии и индикаторы как системообразующие элементы развития и оценивания образования // Школьные технологии. - 2008. - № 5. - С. 138-149.
  2. Мельник Н.М., Нестеренко В.М. Концепция эволюционно-деятельностного профессионального образования. - М.: ООО «Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС», 2007. - 334 с.
  3. Нестеренко В.М. Проектирование учебно-технической среды профессионально-личностного саморазвития студентов технических вузов: дис. … д-ра пед. наук. - Тольятти, 2000.- 410 с.
  4. Распоряжение Правительства РФ от 7 февраля 2011 г. № 163-р «О Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2011 - 2015 годы».
  5. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности (основные положения, исследования и применение). - СПб.: Питер Ком., 1999. - 608 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Melnik N.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies