The formation of professional ecological competence of students - futurespecialists of pipeline transport


如何引用文章

全文:

详细

In the article is considered the currency of formation professional ecological competence of future specialists
of oil and gas pipeline transport. The list of main professional ecological competences is suggested. Matter and
composition of these competences are defined. The model of formation professional ecological competences is
presented. The matter of information-didactic basis of professional ecological grounding is defined. The
pedagogical technology of formation professional ecological competences and the results of its application in
the learning process are shown.

作者简介

Yulia Bagdasarova

Samara State Technical University

Email: bagdasarovaya@mail.ru
ст. преподаватель, каф. трубопроводного транспорта; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

参考

  1. Калинникова М. Экологизация - важнейшая инновация // Высшее образование в России. - 2003. - № 1. - С. 84-86.
  2. Тюмасева З. Почему экологическое образование не выполняет свою функцию // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 50-57.
  3. Попов В., Томаков В. Непрерывное экологическое образование // Высшее образование в России. - 2005. - № 7. - С. 14-17.
  4. Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа // Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 19-27.
  5. Байденко В.И. Компетенции в профессиональном образовании (к освоению компетентностного подхода) // Высшее образование в России. - 2004. - № 11. - С. 3-13.
  6. Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 59-64.
  7. Багдасарова Ю.А. Формирование базовых профессионально-экологических компетенций у студентов специальности «Проектирование, сооружение и эксплуатация газонефтепроводов и газонефтехранилищ» // Вестник Самар. гос. техн. ун-та. - 2010. - № 6 (14). - С. 15-23.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Bagdasarova Y.A., 2012

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可