The formation of professional ecological competence of students - futurespecialists of pipeline transport
- Authors: Bagdasarova Y.A1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 9, No 1 (2012)
- Pages: 4-14
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51669
Cite item
Full Text
Abstract
In the article is considered the currency of formation professional ecological competence of future specialists
of oil and gas pipeline transport. The list of main professional ecological competences is suggested. Matter and
composition of these competences are defined. The model of formation professional ecological competences is
presented. The matter of information-didactic basis of professional ecological grounding is defined. The
pedagogical technology of formation professional ecological competences and the results of its application in
the learning process are shown.
of oil and gas pipeline transport. The list of main professional ecological competences is suggested. Matter and
composition of these competences are defined. The model of formation professional ecological competences is
presented. The matter of information-didactic basis of professional ecological grounding is defined. The
pedagogical technology of formation professional ecological competences and the results of its application in
the learning process are shown.
About the authors
Yulia A Bagdasarova
Samara State Technical University
Email: bagdasarovaya@mail.ru
ст. преподаватель, каф. трубопроводного транспорта; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
References
- Калинникова М. Экологизация - важнейшая инновация // Высшее образование в России. - 2003. - № 1. - С. 84-86.
- Тюмасева З. Почему экологическое образование не выполняет свою функцию // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 50-57.
- Попов В., Томаков В. Непрерывное экологическое образование // Высшее образование в России. - 2005. - № 7. - С. 14-17.
- Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа // Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 19-27.
- Байденко В.И. Компетенции в профессиональном образовании (к освоению компетентностного подхода) // Высшее образование в России. - 2004. - № 11. - С. 3-13.
- Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 59-64.
- Багдасарова Ю.А. Формирование базовых профессионально-экологических компетенций у студентов специальности «Проектирование, сооружение и эксплуатация газонефтепроводов и газонефтехранилищ» // Вестник Самар. гос. техн. ун-та. - 2010. - № 6 (14). - С. 15-23.
