Professional training for future maths teachers in profile education
- Authors: Vokhmina J.V1
-
Affiliations:
- Samara State University
- Issue: Vol 8, No 2 (2011)
- Pages: 18-22
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51648
- ID: 51648
Cite item
Full Text
Abstract
This article deals with the problem of the future Maths teachers training for profile school; the pedagogical flexibility is the major professional characteristic of the future Maths teachers; the grades of pedagogical flexibility contribute to the efficiency of pedagogical activities in profile education
Keywords
About the authors
Julia V Vokhmina
Samara State University
Email: Vakhmina@mail.ru
аспирант каф. теории и методики профессионального образования; Самарский государственный университет; Samara State University
References
- Джонс Дж. К. Методы проектирования: пер. с англ. - 2-е изд., доп. - М.: Мир, 1986. - 326 с.
- Креч Д., Крачфилд Р., Ливсон Н. Факторы, определяющие решение задач // Психология мышления / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, В.В. Петухова. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. - С. 289-298.
- Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2004. - 320 с.
- Тоффлер Э. Шок будущего: пер. с англ. - М.: ООО «Издательство АСТ», 2004. - 557 с.
- Lavie N. & Hirst A. Load Theory of Selective Attention and Cognitive Control // Journal of Experimental Psychology: General. - 2002. - Vol. 133. №3. - P. 339-354.