Professional training for future maths teachers in profile education


Cite item

Full Text

Abstract

This article deals with the problem of the future Maths teachers training for profile school; the pedagogical flexibility is the major professional characteristic of the future Maths teachers; the grades of pedagogical flexibility contribute to the efficiency of pedagogical activities in profile education

About the authors

Julia V Vokhmina

Samara State University

Email: Vakhmina@mail.ru
аспирант каф. теории и методики профессионального образования; Самарский государственный университет; Samara State University

References

  1. Джонс Дж. К. Методы проектирования: пер. с англ. - 2-е изд., доп. - М.: Мир, 1986. - 326 с.
  2. Креч Д., Крачфилд Р., Ливсон Н. Факторы, определяющие решение задач // Психология мышления / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, В.В. Петухова. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. - С. 289-298.
  3. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2004. - 320 с.
  4. Тоффлер Э. Шок будущего: пер. с англ. - М.: ООО «Издательство АСТ», 2004. - 557 с.
  5. Lavie N. & Hirst A. Load Theory of Selective Attention and Cognitive Control // Journal of Experimental Psychology: General. - 2002. - Vol. 133. №3. - P. 339-354.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Vokhmina J.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies