TECHNOLOGY OF THE ORGANIZATION OF MEASURABILITY OF KNOWLEDGE AND THE CREATED COMPETENCES WHEN STUDYING HISTORY


Cite item

Full Text

Abstract

In article the problem of the measurability of knowledge and formation of competences of professional education when studying discipline "History" is considered. The tests representing interconnected sequence of elements of a matrix which is defined not only algorithm and logic of the solution of educational tasks, but also dependence of receiving the correct answer on right performance previous are offered. It is shown that in modern education the essential role will be played by the personified training relying on sampling and measurability of the content of educational process.

About the authors

Elena N. Ryabinova

Samara State Technical University

Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of Pedagogical Science (P.D.), Professor, Chair of Higher Mathematics and Applied Informatics. 443100, Samara, Molodogvardejskaya Str., 244

Olga B. Voloshina

Samara State Technical University

Email: ovoloshina@mail.ru
candidate of historical sciences, associate professor, «Sociology, Political Science and Fatherland History» chair. 443100, Samara, Molodogvardejskaya Str., 244

Tamara B. Tarabrina

Samara State Technical University

Email: ttb2007@yandex.ru
Postgraduate student, department of Psychology and Pedagogy. 443100, Samara, Molodogvardejskaya Str., 244

References

  1. Волошина О.Б., Румянцева М.А., Федотов В.В. Отечественная история: учеб.-метод. пособие. - Самара: СамГТУ, 2009. - 108 с.
  2. Рябинова Е.Н. Успешная математическая подготовка как результат формирования навыков самообразовательной деятельности студентов // Материалы международной научно-практической конференции, посвящtнной 100-летию Могилёвского государственного университета им. А.А. Кулешова. Беларусь, г. Могилёв. 20-22 февраля 2013 г. - С.48-62.
  3. Рябинова Е.Н., Тарабрина Т.Б. Матричная модель формирования навыков самообразовательной деятельности у студентов // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Психолого-педагогические науки». - 2013. - № 1 (19). - С. 138-144.
  4. Рябинова Е.Н., Тарабрина Т.Б., Кузнецов В.П., Хайрулина Р.Н. Компетентностный подход к организации самообразовательной деятельности студентов // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Психолого-педагогические науки». - 2013. - № 2 (20). - С. 207-214.
  5. Рябинова Е.Н., Титов Б.А., Павлова И.О. Проблема измеримости знаний и сформированных компетенций при изучении гуманитарных дисциплин // Вестник Самарского государственного аэрокосмического университета им. академика С.П. Королёва (НИУ). - Самара: Изд-во ИПУ СГАУ, 2012. - № 3 (31). - С. 332-341.
  6. Рябинова Е.Н., Титов Б.А. Адаптивная система персонифицированного обучения: Монография. - Германия: LAMBERT Academic Publishing, 2012. - 385 с.
  7. Тарабрина Т.Б. Формирование и оценка инвариантов самообразовательной компетентности студентов // Вектор науки ТГУ, 2013. - С. 38-43.
  8. Тарабрина Т.Б., Рябинова Е.Н. Один из методов формирования профессионального самообразования студентов // Вестник Поволжской государственной социально-гуманитарной академии. Факультет математики, физики и информатики: выпуск № 8. - Самара: ПГСГА, 2013. - С. 215-222.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Ryabinova E.N., Voloshina O.B., Tarabrina T.B.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies