CRITERION-REFERENCED TESTING AS A DIDACTIC TOOL FOR LEARNING INDIVIDUALIZATION: THEORY WITHIN AN EDUCATIONAL PRACTICE CONTEXT
- Authors: Malova N.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 11, No 1 (2014)
- Pages: 89-95
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51874
- ID: 51874
Cite item
Full Text
Abstract
The paper presents an algorithm for developing criterion-referenced tests aimed at learning individualization. It also specifies the field for applying these tests to the learning process to achieve remedial and optimizing individualization.
About the authors
Natalia V. Malova
Samara State Technical University
Email: natvm@rambler.ru
(PhD), Associate Professor, Dept. Foreign Languages. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100
References
- Кабанова Т.А., Новиков В.А. Тестирование в современном образовании: Учеб. пособие для вузов. - М.: Высш. шк., 2010. - 381 с.
- Малова Н.В. Английский язык. 1-й год обучения: критериально-ориентированные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 84 с.
- Малова Н.В. Английский язык. 2-й год обучения: критериально-ориентированные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 86 с.
- Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка. Департамент по языковой политике, Страсбург / МГЛУ, 2003. http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf