CRITERION-REFERENCED TESTING AS A DIDACTIC TOOL FOR LEARNING INDIVIDUALIZATION: THEORY WITHIN AN EDUCATIONAL PRACTICE CONTEXT


Cite item

Full Text

Abstract

The paper presents an algorithm for developing criterion-referenced tests aimed at learning individualization. It also specifies the field for applying these tests to the learning process to achieve remedial and optimizing individualization.

About the authors

Natalia V. Malova

Samara State Technical University

Email: natvm@rambler.ru
(PhD), Associate Professor, Dept. Foreign Languages. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

References

  1. Кабанова Т.А., Новиков В.А. Тестирование в современном образовании: Учеб. пособие для вузов. - М.: Высш. шк., 2010. - 381 с.
  2. Малова Н.В. Английский язык. 1-й год обучения: критериально-ориентированные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 84 с.
  3. Малова Н.В. Английский язык. 2-й год обучения: критериально-ориентированные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 86 с.
  4. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка. Департамент по языковой политике, Страсбург / МГЛУ, 2003. http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Malova N.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies