DEVELOPMENT OF STUDENT’S LANGUAGE IDENTITY IN THE ASPECT OF COMMUNICATION BEHAVIOUR


Cite item

Full Text

Abstract

The questions of language identity development in the process of education of specialists and bachelors within the framework of programmes of educational courses “The Russian language and the culture of speech” and “Syntax of a word combination, simple and a complex sentence” are discussed in the article. Different kinds of student’s work in the auditorium in the conditions of usage of both traditional and innovation educational technologies are given in the article.

Full Text

ФОРМИРОВАНИЕ ЯЗЫКОВОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТА В АСПЕКТЕ КОММУНИКАТИВНО-РЕЧЕВОГО ПОВЕДЕНИЯ
×

About the authors

Nataliya P. Maslova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: sgpufnokafrus@yandex.ru
candidate of philology, associate professor, Department of Russian Language, Literature, Disciplines of Esthetical Education and Methods of Their Teaching. 25 Bluykhera str., Samara, 443090

Nadegda K. Studennikova

Samara State Technical University

Email: kimovna1954@yandex.ru
senior lecturer, Department of Psychology and Pedagogics. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Жеглова О.А. Формирование языковой личности студентов вуза в условиях гуманитаризации высшего образования // Молодой ученый. – 2011. – № 6. – Т. 2. – С. 148-150.
  2. Караулов Ю.Н. Русский язык и языковая личность. – М.: Наука, 1987. – 264 с.
  3. Технологии обучения средствами высокотехнологичной образовательной среды: учебно-методический комплекс / Под ред. проф. Т.Н. Носковой. – СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2007. – 255 c.
  4. Национальная доктрина образования в Российской Федерации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.referent.ru/1/40758.
  5. Маслова Н.П. Лингвометодическая компетентность студентов бакалавриата как цель и результат образовательных технологий (на базе направления «Педагогическое образование» профиля «Начальное образование») // Науковий вiсник Волинського нацiонального унiверситету iменi Лесi Українки. Серія «Педагогічні науки». – 2012. – № 14 (239). – Украина, Луцк: Волынский национальный университет имени Леси Украинки. – С. 89-94.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Maslova N.P., Studennikova N.K.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies