THE FORMATION OF THE READINESS OF A FUTURE ENGINEER FOR THE MANAGEMENT OF PRODUCTION AND TECHNOLOGICAL RISKS


Cite item

Abstract

In the article the readiness for risk management is treated as an actual component of the engineering competence which determines the opportunity and productivity of the objective, conscious and competent activity which are in competence of the bachelor by the establishment of the character of production and technological risks and the solution of problems of localization, compensation and elimination of possible negative consequences of the activity of manufacturing enterprises. In the course of its formation, the maintenance of engineering education corresponds to the requirements of professional standards, innovative productions and risk analysis in industries; the practice of engineering education joins the methods of modeling and prototyping which are learnt by the students in the interdisciplinary educational and independent work, research activity and work practice during the interaction of students, teachers and employers.

About the authors

Isabella D. Belonovskaya

Orenburg state university

Email: t251589@mail.ru
doctor of pedagogical sciences, сandidate of Technical Sciences, professor, Orenburg state university, Space institute, professor of chair of technology of mechanical engineering, metal-cutting machines and complexes. 13, Pobedy Ave., Orenburg, 460018

Elena M. Ezerskaya

Orenburg state university

Email: ezerskaya-e.m@mail.ru
competitor of department of the general and professional pedagogic Orenburg state university, Space institute, teacher. 13, Pobedy Ave., Orenburg, 460018

References

  1. Климов Д.А. Метод организации управления инновационными проектами в авиастроительной промышленности // Вестник Российской академии естественных наук. - 2012. - № 1. - С. 57-59.
  2. Белоновская И.Д. Основные направления государственной политики в сфере инженерно-технического образования в Российской Федерации // Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры [Электронный ресурс]: материалы Всероссийской научно-методической конференции; Оренбург. гос. ун-т. - Электрон. дан. - Оренбург: ОГУ, 2014. - С. 3231-3236. URL: http://conference.osu.ru/assets/files/ conf_info/conf10/s21.pdf
  3. Минкова Е.С. Содержание процесса формирования рискологической культуры руководителя организации // Вестник Российского государственного университета им. И. Канта. - 2009. - Вып. 11. - С. 75-79.
  4. Скамай Л. Управление финансовыми рисками // РИСК. - 2000. - № 3-4. - С. 20-26.
  5. Старков Д.А., Султанов Н.З. Концепция управления рисками в производственной инфраструктуре // Тезисы докл. IV Российской науч.-техн. конф. «Прогр. методы экспл. и рем. трансп. средств». - Оренбург: ОГУ, 1999. - 4 с.
  6. Белоновская И.Д., Езерская Е.М. К вопросу рискологической подготовки будущих бакалавров по направлению «Авиастроение» // Фундаментальные исследования. - 2013. - № 10-13. - С. 2939-2943. - http://elibrary.ru/item.asp?id=20960998
  7. Буянов В.П., Кирсанов К.А., Михайлов Л.М. Рискология (управление рисками). - М.: Экзамен, 2003. -384 с.
  8. Петровский В.А. Поведение человека в ситуации опасности (к психологии риска) // Новые исследования в психологии. - 1974. - № 1. - С. 23-25.
  9. Рудашевский В.Д. Риск, конфликт и неопределенность в процессе принятия решения и их моделирование // Вопросы психологии. - 1974. - № 2. - С. 84-94.
  10. Ильин Е.П. Психология риска. - СПб.: Питер, 2012. - 267 с.
  11. Петрунева Р.М. Элементы Форсайт-технологии в проектной подготовке будущих инженеров // Инженерная педагогика. - М., 2015. - С. 160-168.
  12. Сердюк А.И., Поляков А.Н., Радыгин А.Б. Аэрокосмический институт ОГУ как учебно-научный центр // Высшее образование в России. - 2014. - № 7. - С. 115-122.

Copyright (c) 2015 Belonovskaya I.D., Ezerskaya E.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies