THE PROSPECTS OF THE DEVELOPMENT OF THE SYSTEM OF MULTICULTURAL EDUCATION
- Authors: Aniskin V.N.1, Bogoslovskiy V.I.2, Zhukova T.A.1, Ryabinova E.N.3
-
Affiliations:
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Herzen State Pedagogical University
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 12, No 1 (2015)
- Pages: 16-23
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/52024
- ID: 52024
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
Vladimir N. Aniskin
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Email: vnaniskin@gmail.com
PhD in Education, professor, the chair of IT, applied Mathematics and methods of teaching, dean of the faculty of mathematics, Physics and IT. 65/67, M. Gorkogo st., Samara, 443099
Vladimir I. Bogoslovskiy
Herzen State Pedagogical University
Email: nich@herzen.spb.ru
Doctor of pedagogy, professor, head of Department of Scientific Work 48, Moika River Emb., St. Petersburg, 191186
Tatiana A. Zhukova
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Email: tatianazhu@mail.ru
PhD in Education, professor, Department of foreign languages. 65/67, M. Gorkogo st., Samara, 443099
Elena N. Ryabinova
Samara State Technical University
Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of pedagogics, professor, the chair of higher mathematics and applied IT. 244, Molodogvardeyskaya st., Samara, 443100
References
- Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. - СПб.: КАРО, 2005. - 352 с.
- Banks J. An Introduction to Multicultural Education. University of Washington, Seattle / J. Banks. - New York, 2008. - 164 p.
- Kaikkonen P. Intercultural learning through foreign language education // Candin C.N. (ed.) Experiential Learning in Foreign Language Education. - London: New York, etc.: Longman, 2001. - P. 61-105.
- Weaver G.R. Contrasting and comparing cultures // Weaver G.R. (ed.) Culture, communication and conflict: readings in intercultural relations. - Needham Heights, MA: Simon and Schuster Publishing, 1998. - P. 72-77.
- Byram M., Fleming M. Language Learning in intercultural perspective: approaches Banks, J. (2008): An Introduction to Multicultural Education. University of Washington, Seattle / through drama and ethnography. - New York: Cambridge University Press, 1998. - 310 p.
- Интеграционные процессы и гуманитарные технологии: междисциплинарный аспект исследования научного образования в европейских университетах: Научно-методические материалы / В.И. Богословский, В.В. Лаптев, С.А. Писарева, А.П. Тряпицына. - CПб.: Книжный Дом, 2007. - 272 c., с. 13.
- Alexiadou N., Fink-Hafner D., Lange B. Education policy convergence through the Open Method of Coordination: theoretical reflections and implementation in ‘old’ and ‘new’ national contexts. European Educational Research Journal, 9 (3), 2010. - P. 346-359.
- Гаврилова Т.П., Снегирева Т.В. К итогам работы в группах К. Роджерса и Р. Сэнфорд. Сообщение I. Принципы гуманистического общения и опыт освоения их в групповом взаимодействии // Новые исследования в психологии и возрастной физиологии. - 1989. - № 2.
- Конева Е.В. Взаимодействие учебного и профессионального пространства / Е.В. Конева, В.К. Солондаев // Проблемы совершенствования высшего психологического образования / Под ред. А.В. Карпова. - Ярославль, 2004. - С. 104-113.
- Якиманская И.С. Технология личностно-ориентированного образования / И.С. Якиманская. - М., 2000.
- Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. - СПб., 2002.
- Коротков Э.М. Антикризисное управление. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 432 с.
