COGNITIVE ABILITIES FORMATION IN THE SPECIAL EDUCATIONAL DEPARTMENT


Cite item

Abstract

The article explains the importance of health-preserving competence of students of Samara State University of Economics through health-preserving technologies. The evaluation of the results of mastering this competence is carried out with the help of point-rating system that takes into account the significance of blocks of theoretical issues and control issues, the degree of complexity, assignment performance autonomy, number of extra (incentive) and penalty points in the rating assessment.

About the authors

Lidiya А. Ivanova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
(PhD), Associate Professor, Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education 141, Sovetskoy Armii str., Samara, 443090

Olga A. Kazakova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education 141, Sovetskoy Armii str., Samara, 443090

Tatyana A. Zvonova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education 141, Sovetskoy Armii str., Samara, 443090

References

  1. Коротков Э.М. Управление качеством образования: Учеб. пособие для вузов. - М.: Академический Проект: Мир, 2006. - 320 с.
  2. Казакова О.А., Иванова Л.А. и др. Компетентность и компетентностный подход в физическом воспитании студентов высшей школы // Международный научно-исследовательский журнал. - 2014. - № 2 (21). - ISSN 2303-9868 (электронный ресурс) - http://research-journal.org/wp-content/uploads/2014/03/2-2-21.pdf.
  3. Казакова О.А. Формирование эмоциональной устойчивости у будущих специалистов социальной работы в процессе ППФП // Профессиональная педагогика: проблемы и поиск решений / Под общ. ред. Т.И. Рудневой. - Самара: Самарский университет, 2012. - С. 107-116.
  4. Лобачев В.В. Формирование здоровьесберегающей компетенции в профессиональной подготовке будущего педагога физической культуры: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. [Текст]. - Воронеж, 2006. - 207 с.
  5. Хазова С.А., Карягина Н.В. Игровые технологии обучения в подготовке специалистов по физической культуре и спорту: Монография / Под общ. ред. Н.Х. Хакунова. - Майкоп, 2008. - 270 с.
  6. Кузьмина Н.М., Сказочкина М.В. Организационные технологии обучения и развития сотрудников: концептуальный подход // Вестник Самар. гос. эконом. ун-та. - Самара.: Изд-во СГЭУ, 2013. - № 12 (110). - С. 137-142.
  7. Шиховцов Ю.В., Николаева И.В. и др. Интерактивное обучение в физическом воспитании вуза (на основе использования рабочей тетради) // Современные научные исследования. Вып. 2. - Концепт. - 2014. - ART 54900. - URL: http://e-koncept.ru/2014/54900.htm - Гос. рег. Эл № ФС 77-49965. - ISSN 2304-120X (электронный ресурс) - http://pe.sseu.ru/files/3057/5361499161479.pdf.
  8. Попова А.И., Ардашев А.Е. Стимулирующее действие рейтинговой системы контроля деятельности студентов // Учитель ХХI века: стратегии профессионального взаимодействия и саморазвития: мат-лы Всерос. науч-практ. конф. с междунар. участием. Ч. 1. - Ижевск: Изд-во УдГУ, 2010. - С. 267-270.
  9. Захаров А.Д., Полухин Ю.В. Проблема и исследование функциональной подготовленности студенческой молодежи // Физическая культура личности студента. - М.: Изд-во МГУ, 1991. - С. 46-49.

Copyright (c) 2014 Ivanova L.А., Kazakova O.A., Zvonova T.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies