SYSTEM OF TRAINING SPECIALISTS IN SOCIAL WORK IN COOPERATION WITH THE PRINCIPLES OF SOCIAL ASSISTANCE


Cite item

Abstract

The article is concerned with the system of training specialists in social work in cooperation with the principles of social assistance. The components of this vocational subject were determined by active approaches to teaching. These approaches imitate real-life situations, and help to develop new activities during the system of training.

About the authors

Valentina N. Strelnikova

Samara State University

Email: volva.85@mail.ru
assistant of social work theory and technology chair. 1, Ac. Pavlova Str., Samara, 443011

References

  1. Громкова М.Т. Психология и педагогика профессиональной деятельности. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. - 415 с.
  2. Компетентностный подход. Инновационные методы и технологии обучения: Учеб.-метод. пособие / Сост. Н.В. Соловова. - Самара: Универс-групп, 2009. - 137 с.
  3. Куриленко Л.В. Система индивидуально-личностного развития в инновационных образовательных учреждениях. - М.: Изд-во Международной педагогической академии, 2001. - 208 с.
  4. Пернай Н.В. Проблемы образовательного менеджмента. Три трактата. - Братск, 2002. - 237 с.
  5. Баева Ю.В. Метод проекта как современная педагогическая технология // Вестник Томского государственного педагогического университета. - 2012. - № 2. - С. 117-120.
  6. Фокин В.А., Фокин И.В. Содержание подготовки профессиональных работников в США // Вестник психосоциальной и коррекционно-реабилитационной работы. - 2005. - № 1. - С. 5-10.

Copyright (c) 2014 Strelnikova V.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies