COGNITIVE AND AESTHETIC ESSENCEs OF SOCIAL PHILOSOPHY


Cite item

Abstract

Cognitive, pedagogical, educational and esthetic essences of social philosophy are analyzed in the article. The methodical, esthetic bases and functions of social philosophy are considered. The methodological, axiological and esthetic teleology of social philosophy is presented.

Full Text

ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ И ЭСТЕТИЧЕСКАЯ СУТЬ СОЦИАЛЬНОЙ ФИЛОСОФИИ
×

About the authors

Anatoly N. Stepanov

Samara State Technical University

Email: stepanov-54@mail.rupasshound
candidate of philosophy, associate professor, Department of philosophy. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Горячев М.М. Проблемы создания «новой школы» в России в пореформенный период и в настоящее время // Вестник Самарского государственного университета. Гуманитарная серия. № 7 (88). Раздел «Педагогика». – Самара: СамГУ, 2011. – С. 143, 145.
  2. Бирич И.А. Образование и судьба России: обзор проблем в контексте педагогических вузов России // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Философские науки». № 1 (5). Раздел «Научная жизнь». – М.: МГПУ, 2012. – С. 130.
  3. Мокин Б.И. Современная философия: «закат» или «развитие»? // Известия Саратовского университета. Серия «Философия. Психология, Педагогика». Вып. 2. Т. 10. – Саратов: СГУ им. Н.Г. Чернышевского, 2010. – С. 33.
  4. Маркиянов О.А., Орлов А.И. Методологические основы технологии формирования профессиональной компетентности // Вестник Чувашского университета. Гуманитарные науки. № 2. Раздел «Педагогика». – Чебоксары: ЧувГУ, 2011. – С. 268.
  5. Алёхин И.А. Проблемы воспитания в современном культурно-образовательном пространстве // Воспитание в современном культурно-образовательном пространстве: сб. статей. – Москва-Самара: МПСУ, 2012. – С. 18.
  6. История эстетики. Памятники мировой эстетической мысли: в 5 т. – Т. 4. – М.: Искусство, 1969. – С. 422.
  7. Нестеренко В.М., Ионесов В.И. О некоторых гуманистических основаниях разнообразия и идентичности в системе межкультурной коммуникации // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Психолого-педагогические науки». – № 2 (18). – Самара: СамГТУ, 2012. – С. 151.

Copyright (c) 2013 Stepanov A.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies