ROLE-PLAY IN THE PROCESS OF TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATION TO PR SPECIALISTS
- 作者: Stepanova E.S.1
-
隶属关系:
- Samara State Technical University
- 期: 卷 10, 编号 1 (2013)
- 页面: 156-161
- 栏目: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51876
- ID: 51876
如何引用文章
全文:
详细
The article focuses on the problem of teaching intercultural communication to PR specialists. Teaching skills of intercultural communication is one of the tasks of teaching PR specialists. The use of role-play, a modeled situation of real practical activity of people, helps teach communication. The most widely used variants of role-play, an interview and improvisation, are described in the article. The author comes to the conclusion that the use of role-play in the process of teaching helps develop communication skills, allows to model communication in different communication situations.
全文:
РОЛЕВАЯ ИГРА В ОБУЧЕНИИ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ СПЕЦИАЛИСТОВ ПО СВЯЗЯМ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ×
作者简介
Elena Stepanova
Samara State Technical University
Email: Stepanova1980@bk.ru
candidate of philology, senior lecturer, Department of Psychology and Pedagogics. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100
参考
- Ливингстоун К. Ролевые игры в обучении иностранным языкам. – М.: Высшая школа, 1988. – 169 с.
- Практический курс английского языка. 4 курс: уч. для педвузов по спец. «Иностр. яз» / Под ред. В.Д. Аракина. – 4-е изд., перераб. и доп. – М.: Владос, 1999. – 336 с.
- Степанова Е.С. Коммуникации с общественностью на английском языке: учеб. пособие. – Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2012. – 67 с.
- Шишкина Н.А. Построение модели обучения иностранному языку при многоуровневой системе профобразования в техническом вузе: автореф. дис. … канд. пед. наук. Ульяновск, 2004. – 20 с.
- Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader Intermediate. Coursebook. – Longman, 2005. – 176 p.
- Maley A., Duff A. Technique in Language Learning. – Cambridge University Press, 1978. – 104 p.
- Trappe T., Tullis G. Intelligent Business Upper Intermediate. Coursebook. – Longman, 2006. – 176 p.
补充文件
