Training the personnel for machine-building in the fieldof computer technologies in scholastic centers SamSTU


Cite item

Abstract

The problems of training the personnel for machine-building industry in the field of computer technologies are
discussed. The methods and facilities of education of the specialists on the base computer scholastic-scientific
and scholastic-production centers in technical university are described.

About the authors

Nnikolay V Nosov

Samara State Technical University

Email: cher-mail@mail.ru
(д.т.н., профессор), декан факультета МиАТ, заведующий каф. «Технология машиностроения»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

Andrey А Cherepashkov

Samara State Technical University

Email: cher-mail@mail.ru
(к.т.н., доцент), каф. «Технология машиностроения»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Носов Н.В. Виртуальное предприятие в техническом вузе как средство подготовки кадров для машиностроения / Н.В.Носов, А.А.Черепашков // Известия Самарского научного центра РАН. Специальный выпуск «Актуальные проблемы машиностроения». - Самара, 2009. - С. 268-271.
  2. Хамфрис Х. Обучение пользователей САПР в фирменных тренинг-центрах Великобритании / Х. Хамфрис, А.А. Черепашков // Актуальные проблемы разработки и использования компьютерных технологий в машиностроении: межвуз. сб. науч. статей с междунар. участием. - Самара: СамГТУ, 2010. - С. 14-18.
  3. Компьютерные технологии, моделирование и автоматизированные системы в машиностроении: учеб. для студ. высш. учеб. заведений / А.А. Черепашков, Н.В. Носов. - Волгоград: Издательский дом «Ин- фолио».- 2009 . - 640 с. - Допущено в качестве учебника для студ. высш. учеб. заведений учебно- методическим объединением вузов в области автоматизированного машиностроения (УМО АМ).

Copyright (c) 2012 Nosov N.V., Cherepashkov A.А.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies