THE TECHNOLOGY OF THE ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS ON THE BASIS OF MATRIX MODEL OF INFORMATIVE ACTIVITY


Cite item

Full Text

Abstract

Given article presents the technology of the organization of independent work of students on the basis of matrix model of the informative activity, realized by means of the manual on linear algebra. It is shown that by means of the given textbook the student can independently study a teaching material with individual speed of mastering and acquire cerebration kinds at the de-cision of problems, getting thereby skills of self-education and a self-appraisal.

About the authors

E N Ryabinova

Samara State Technical University

Email: yatanya2005@yandex.ru
Samara State Technical University

T V Rudina

Samara Stаte University of Transport

Email: yatanya2005@yandex.ru
Samara Stаte University of Transport

References

  1. Lord F. M. Application of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale, N-J, Lawrence Erlbaum Ass. Publ. 1980. - 266 pp.
  2. Аванесов В.С. Форма тестовых заданий: учеб. пособие для учителей школ, лицеев, пре-подавателей вузов и колледжей. - М.: Центр тестирования, 2006. - 156 с.
  3. Гальперин П.Я. Введение в психологию: учеб. пособие. - М.: Университет, 2000. - 329 с.
  4. Ковалевский И. Организация самостоятельной работы студента // Высшее образование в России. - № 1. - 2000. - С. 114-115.
  5. Об активизации самостоятельной работы студентов высших учебных заведений // Письмо Минобразования РФ от 27.11.2002 № 14-55-996.
  6. Попов Ю.В., Подлеснов В.Н., Садовников В.И., Кучеров В.Г., Андросюк Е.Р. // Практиче-ские аспекты реализации многоуровневой системы образования в техническом универ-ситете: Организация и технологии обучения. - М., 1999. - 52 с.
  7. Разбитная Е.П. Организация самостоятельной работы студентов // Материалы Всерос-сийской научно-методич. конференции «Самостоятельная работа студентов в условиях современной информационной среды». - Новосибирск, 1998.
  8. Рябинова Е.Н., Рудина Т.В. Организация самостоятельной работы студентов на основе матричной модели познавательной деятельности при изучении линейной алгебры: учеб. пособ. - Самара: Изд-во СамГУПС, 2011. - 215 c.
  9. Рябинова Е.Н. Адаптивная система персонифицированной профессиональной подготов-ки студентов технических вузов. - М.: Машиностроение, 2009. - 258 с.
  10. Рябинова Е.Н. Исследование зависимостей профессиональной компетентности будущих специалистов от личностных качеств обучающихся // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Спец. выпуск «Технологии управления организацией. Качество продукции и услуг». - Вып. 7. - 2008. - С. 194-199.
  11. Рябинова Е.Н. Формирование познавательно-деятельностной матрицы учебного мате-риала в высшей профессиональной школе. - Самара: Изд-во СНЦ, 2008. - 245 с.
  12. Талызина Н.Ф. Педагогическая психология. - М.: Издательский центр «Академия», 2003. - 288 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Ryabinova E.N., Rudina T.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies