ADOPTION OF RATING SYSTEMS INTO UNIVERSITIES IN RUSSIA AT THE PRESENT STAGE


Cite item

Abstract

In the article is produced material, that discovers theoretical problems of adoption of new cre-dit systems into universities in Russia. In the article also are disclosed traits of appraised plan in countries of the European Union. There are produced creation results of methodical conver-sion to two-level bachelor system.

About the authors

V A Kurina

Samara State Academy of Culture and Arts

Email: smrgaki@mail.ru
Samara State Academy of Culture and Arts

References

  1. Каюмов А. Коммуникационная компетентность - цель образовательного процесса // Высшее образование в России. - 2007. - № 6.
  2. Кравченко Е. Внутривузовская система обучения качеству // Стандарты и качество. - 2003. - № 8.
  3. Красовский Ю.Д. Реформация высшего образования: эффекты и парадокс // Ректор вуза. - 2008. - № 1.
  4. Монгуш М.В. Модульно-рейтинговая система контроля качества знаний студентов // Вестник педагогической инновации / Новосибирский государственный педагогический университет. - 2007. - № 4.
  5. Сазонов Б.А. Болонский процесс: актуальные вопросы модернизации российского выс-шего образования. - М.: Федеральный институт развития образования, 2006.
  6. Сазонов Б.А., Максимов Н.И., Караваева Е.В. Российское образование и тенденции ми-рового развития, зачетные единицы в ГОС нового поколения // Образовательная полити-ка. - 2007. - № 2.
  7. Федеральный Закон «О внесении изменений в отдельные законодательные акты Россий-ской Федерации (в части установления уровней высшего профессионального образова-ния)» от 24 октября 2007 г. № 232- ФЗ.

Copyright (c) 2011 Kurina V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies