ADOPTION OF RATING SYSTEMS INTO UNIVERSITIES IN RUSSIA AT THE PRESENT STAGE


Cite item

Full Text

Abstract

In the article is produced material, that discovers theoretical problems of adoption of new cre-dit systems into universities in Russia. In the article also are disclosed traits of appraised plan in countries of the European Union. There are produced creation results of methodical conver-sion to two-level bachelor system.

About the authors

V A Kurina

Samara State Academy of Culture and Arts

Email: smrgaki@mail.ru
Samara State Academy of Culture and Arts

References

  1. Каюмов А. Коммуникационная компетентность - цель образовательного процесса // Высшее образование в России. - 2007. - № 6.
  2. Кравченко Е. Внутривузовская система обучения качеству // Стандарты и качество. - 2003. - № 8.
  3. Красовский Ю.Д. Реформация высшего образования: эффекты и парадокс // Ректор вуза. - 2008. - № 1.
  4. Монгуш М.В. Модульно-рейтинговая система контроля качества знаний студентов // Вестник педагогической инновации / Новосибирский государственный педагогический университет. - 2007. - № 4.
  5. Сазонов Б.А. Болонский процесс: актуальные вопросы модернизации российского выс-шего образования. - М.: Федеральный институт развития образования, 2006.
  6. Сазонов Б.А., Максимов Н.И., Караваева Е.В. Российское образование и тенденции ми-рового развития, зачетные единицы в ГОС нового поколения // Образовательная полити-ка. - 2007. - № 2.
  7. Федеральный Закон «О внесении изменений в отдельные законодательные акты Россий-ской Федерации (в части установления уровней высшего профессионального образова-ния)» от 24 октября 2007 г. № 232- ФЗ.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Kurina V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies