Remote training from the point of view of the system approach
- Authors: Gorshenina M.V1, Firsova E.J1
-
Affiliations:
- Syzran Department of Samara State Technical University
- Issue: Vol 8, No 2 (2011)
- Pages: 23-26
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51655
- ID: 51655
Cite item
Full Text
Abstract
In the present article the possibility of application of methodology of the system approach to the analysis of systems of remote training is considered. The basic components of the system of remote training and their interrelation are defined.
About the authors
Margarita V Gorshenina
Syzran Department of Samara State Technical University
Email: kaf.piuss@yandex.ru
(к.п.н.), доцент, зав. кафедрой педагогики и управления социальными системами; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University
Elena J Firsova
Syzran Department of Samara State Technical University
Email: kaf.piuss@yandex.ru
преподаватель кафедры общеэкономических дисциплин; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University
References
- Гершунский Б.С. Философия образования. - М.: Моск. психолого-социальный ин-т; Флинта, 1998. - 432 с.
- Горшенина М.В. Теоретико-методологические основы управления качеством подготовки специалистов в техническом вузе. - Самара: СамГТУ, 2009. - 112 с. 3. Швырёв В.С. Философия и стратегия образования // Вопросы философии. - 1995. - № 11. - С. 4-6.
- Швырёв В.С. Философия и стратегия образования // Вопросы философии. - 1995. - № 11. - С. 4-6.
