Remote training from the point of view of the system approach


Cite item

Full Text

Abstract

In the present article the possibility of application of methodology of the system approach to the analysis of systems of remote training is considered. The basic components of the system of remote training and their interrelation are defined.

About the authors

Margarita V Gorshenina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: kaf.piuss@yandex.ru
(к.п.н.), доцент, зав. кафедрой педагогики и управления социальными системами; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

Elena J Firsova

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: kaf.piuss@yandex.ru
преподаватель кафедры общеэкономических дисциплин; Самарский государственный технический университет, филиал в г. Сызрани; Syzran Department of Samara State Technical University

References

  1. Гершунский Б.С. Философия образования. - М.: Моск. психолого-социальный ин-т; Флинта, 1998. - 432 с.
  2. Горшенина М.В. Теоретико-методологические основы управления качеством подготовки специалистов в техническом вузе. - Самара: СамГТУ, 2009. - 112 с. 3. Швырёв В.С. Философия и стратегия образования // Вопросы философии. - 1995. - № 11. - С. 4-6.
  3. Швырёв В.С. Философия и стратегия образования // Вопросы философии. - 1995. - № 11. - С. 4-6.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Gorshenina M.V., Firsova E.J.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies