CONVERGENT MANAGEMENT OF RESEARCH ACTIVITIES OF POSTGRADUATES


Cite item

Full Text

Abstract

The paper presents the hypothesis of the necessity and possibility of creating a unified model of knowledge of the professional environment on the basis of convergent representation about professional environment of while generating invariants solve professional problems. Intellectual - informational support implementing parametric process control generating the actual solution of the problem, creating the productive manner of invariants convergent solution. Evolutionary - dejatelnostnaja technology on the basis intellectual - informational support ensures multiple increases the productivity of intellectual activity of the subject and of the potential ability to create competitive products in accordance with the needs of society and the individual.

About the authors

Vladimir M. Nesterenko

Samara State Technical University

Email: psychol@samgtu.ru
doctor of pedagogics, professor, Head of Department of Psychology and Pedagogics. 244, Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Мельник Н.М., Нестеренко В.М. Консолидированная интеллектуально-информационная поддержка безотходной генерации актуального знания в процессе профессиональной деятельности // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2013. - № 1 (19). - С. 93-100.
  2. Мельник Н.М. Инновационная технология подготовки лидеров глобальной конкуренции // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2013. - № 2 (20). - С. 129-141.
  3. Мельник Н.М. Средства управления надежностью профессиональной деятельности вы-пускника вуза // Высшее образование сегодня. - 2008. - № 10. - С. 20-22.
  4. Мельник Н.М. Интеллектуально-информационная поддержка генерации актуального знания в процессе решения профессиональных задач // Вектор науки ТГУ. - 2012. - № 2 (20). - С. 220-224.
  5. Мельник Н.М. Методология профессиональной подготовки выпускника вуза к деятель-ности в условиях инновационной экономики // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2012. - № 2 (18). - С. 126-137.
  6. Нестеренко В.М. Параметрическое управление знанием в процессе решения професси-ональных задач // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2011. - № 1 (15).
  7. Нестеренко В.М. Проектирование учебно-технической среды профессионально-личностного саморазвития студентов технических вузов: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.08 / Нестеренко Владимир Михайлович. - Тольятти, 2000. - 569 c.
  8. Нестеренко В.М. Консолидированное управление продуктивностью исследовательской деятельности аспирантов // Вестник Самарского государственного технического уни-верситета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2014. - № 3 (23).
  9. Пенроуз Р. Тени разума: в поисках науки о сознании. - М. - Ижевск: Институт компью-терных исследований, 2005. - 688 с.
  10. Холодная М.А. Психология интеллекта: Парадоксы исследования. - 2-е изд., перераб. и доп. - СПб.: Питер, 2002. - 272 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Nesterenko V.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies