USING COMPETENT-MODULATING TECHNOLOGY IN CHEMISTRY WHILE TEACHING PUPILS AND STUDENTS IN INTEGRATED MANY SIDED SYSTEMOF CONTINUOUS NATURAL-SCIENTIFIC EDUCATION «SCHOOL-UNIVERSITY»


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes the conception of planning & realizing of the competent-modulating technologies while teaching pupils and students in integrated manysided system of continuous natural-scientific education «school-university».

About the authors

V A Akopyan

Samara State Socio-Humanitarian Academy

Email: ava1977@mail.ru
Samara State Socio-Humanitarian Academy

References

  1. Акопьян В.А. Компьютерный учебно-методический комплекс по курсу «Высокомолекулярные соединения» // Материалы Всероссийской научно-практической конференции «Актуальные вопросы теории и методики высшего и среднего профессионального образования». - Оренбург: Изд-во ОФ РГППУ, 2010. - С. 288-293.
  2. Акопьян В.А. Элективные курсы в профильном обучении (Образовательная область «Естествознание»): метод. пособие. - Самара: ЦРО, 2006. - 77 с.
  3. Акопьян В.А. Опыт организации предпрофильной подготовки учащихся на II ступени образования: метод. пособие. - Самара: ЦРО, 2005. - 41 с.
  4. Бекренев А.Н., Михелькевич В.Н. Интегрированная система многоуровневого высшего технического образования // Высшее образование в России. - 1995. - № 2. - С. 111-121.
  5. Камалеева А.Р. Интеграция предметов естественно-научного и гуманитарного цикла // Синергетика природных, технических и социально-экономических систем: материалы VII Междунар. науч. конф. - Тольятти: ПГУС, 2009. - С. 188-191.
  6. Лобанов А.П., Дроздова Н.В. Модульный подход в системе высшего образования: основы структурализации и метапознания. - Минск: Изд-во РИВШ, 2008. - 84 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Akopyan V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies