METHODOLOGICAL APPROACHES TO DESIGNING THE SYSTEM MODEL OF SOCIAL AND PROFESSIONAL ORIENTATION DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL STUDENTS


Cite item

Full Text

Abstract

In the article methodological approaches to designing the system model of social and professional orientation of agricultural students are represented. The optimization of training and analysis of the possibilities ofpersonal and integrative approaches in the process of designing the system model of social and professional orientation development of the future specialists of agriculture are conducted.

Full Text

МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ПРОЕКТИРОВАНИЮ МОДЕЛИ СИСТЕМЫ ФОРМИРОВАНИЯ СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ УСТАНОВКИ СТУДЕНТОВ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННЫХ ВУЗОВ
×

About the authors

Natalya Vladimirovna Pudovkina

Samara State Aricultural Academy

Email: PudovkinaNV@yandex.ru
senior lecturer, Department of Pedagogics, Samara State Agricultural Academy. 22 Training str., Kinel, 446442

Yury Andreevich Kustov

Togliatti State University

doctor of pedagogics, professor, Department of Pedagogics and Methods of its Teaching 14 Belorusskaya str., Togliatti, 445667

References

  1. Зимняя И.А. Общая культура и социальная компетентность человека. - Режим доступа: http://www.eidos.ru/jonal/2006/0504.htm.
  2. Вульфов Б.З. Основы педагогики в лекциях, ситуациях, первоисточниках: учебное пособие / Б.З. Вульфов, В.Д. Иванов. - М., 2007. - 288 с.
  3. Кустов Ю.А. Социальное партнерство в профессиональном образовании: учебное пособие / Ю.А. Кустов, М.В. Оборин, В.А. Гусев. - Тольятти: ТГУ, 2009. - 283 с.
  4. Мясищев В.Н. Психология отношений. - М.: Изд-во ин-та практ. психол., 2008. - 356 с.
  5. Пудовкина Н.В. Проект содержания системы поэтапного сквозного формирования социально-профессиональной установки будущих аграриев // Социально-гуманитарный вестник Юга России. - Краснодар: Автономная некоммерческая организация «Центр социально-политических исследований «Премьер», 2011. - № 12 (20). - С. 102-111.
  6. Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания / Б.Г. Ананьев. - М., 2010. - 380 с.
  7. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М.: Директмедиа Паблишент, 2008. - 704 с.
  8. Беляева А.П. Методолого-теоретические основы развития профессионального образования в современных условиях // Методолого-теоретические основы развития профессионального образования. - СПб, 2007. - 120 с.
  9. Безрукова В.С. Педагогика: учебник для инженерно-педагогических специальностей. - Екатеринбург, 2010. - 340 с.
  10. Кабанова-Меллер Е.Н. Формирование приемов умственной деятельности и умственное развитие учащихся. - М., 2006.
  11. Менчинская Н.А. Проблемы учения и умственного развития школьника. Избранные психологические труды. - М.: Педагогика, 2009.
  12. Самарин Ю. Очерки психологии ума. Особенности умственной деятельности школьников. - М., 2006.
  13. Пудовкина Н.В. Концептуальные положения разработки модели системы формирования социально-профессиональной установки студентов сельскохозяйственного вуза // Педагог в современном образовательном пространстве: междунар. c6. науч. cx / М-во культуры РФ; 2010. - С. 135-140.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Pudovkina N.V., Kustov Y.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies