A LEARNING MODULE AS A CONSTRUCT OF THE SELF-REGULATING DIDACTIC SYSTEM AIMED AT THE DEVELOPMENT OF SUBJECT COMPETENCES


Cite item

Full Text

Abstract

The paper studies the structure and basic properties of the elementary learning module as a construct of the self-regulating didactic system aimed at the development of subject compe-tences. There is a focus on the educational environment required to develop skills of indepen-dent work.

About the authors

V N Mikhelkevich

Samara State Technical University

Email: J918@yandex.ru
Samara State Technical University

L P Ovchinnikova

Samara State University of Transport

Email: zaochn@mail.ru
Samara State University of Transport

References

  1. Бусыгина Т.А., Цыганов К.Г. Основы самоорганизации учебной деятельности: учеб. по-собие. - Самара: Изд-во СГПУ, 2008. - 210 с.
  2. Иванова М.А. Самостоятельная работа студентов педвуза как средство их профессио-нально-личностного развития // Материалы Международной научно-практич. конферен-ции «Педагогическое образование: вызовы XXI века». - М.: МПГУ, 2010. - С. 116-121.
  3. Лобанов А.П., Дроздова Н.В. Модульный подход в системе высшего образования: осно-вы структурализации и метопознания. - Минск: РИВШ, 2008. - 84 с.
  4. Михелькевич В.Н., Овчинникова Л.П. Модель системы дуального управления самостоя-тельной работой студентов // Образование в техническом вузе в XXI веке: международ. межвуз. научно-методич. сб. - Вып. № 5. - Набережные Челны, 2009. - С. 84-85.
  5. Овчинникова Л.П., Михелькевич В.Н. Реалии и проблемы управления самостоятельной работой студентов-заочников // Синергетика природных, технических и социально-экономических систем: сб. статей VII Международ. науч. конф. - Самара: Изд-во ПГУС, 2009. - С. 192-197.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Mikhelkevich V.N., Ovchinnikova L.P.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies