DETERMINANCY ASSESSMENT OF THE ALGORITHM OF DESIGN OF COMPETENCE-ORIENTED CONTENT OF THE COURSE OF PHYSICS IN TERMS OF THE IMPLEMENTATION OF GEF


Cite item

Abstract

In the article the ideas of descending design of the competence-based focused maintenance of a course of physics in the conditions of realization of FGOS SPO in which the matrix is formed in the course of training in the course "Physics" of the general and professional competences aren't designated are stated. The step-by-step algorithm of design of the competence-based focused maintenance of a course of physics, including seven interconnected and interdependent stages is offered: fact-finding; analysis; design; creation of the text of the working program; expertise; statement and functioning of the working program. The assessment analysis by teachers of physics in ten-mark system of estimation of the determinancy of the developed algorithm is given and the applicability to this algorithm of all the three properties inherent to algorithms is proved: mass character, discretization, determinancy, productivity.

About the authors

Alsou R. Kamaleyeva

Federal state scientific institution Russian Academy of Education

the doctor of pedagogical sciences, the head of the laboratory of natural-science and all-vocational training in system of professional education of Institute of pedagogics and psychology of professional education 12, Isayev str., Kazan, 420039

References

  1. [URL]: http://ru.wikipedia.org/wiki 10.04.2014
  2. Камалеева А.Р., Гайсин И.Т. Педагогический процесс и проблема его технологизации // Образование и саморазвитие. - 2009. - Т. 3. - № 13. - С. 63-68.
  3. Камалеева А.Р. Проектирование и реализация учебных курсов естественно-научного профиля в рамках образовательных программ учреждений среднего профессионального образования в условиях реализации ФГОС СПО // Опыт реализации учебных курсов естественно-научного и общепрофессионального циклов в условиях реализации ФГОС СПО: Сб. науч. статей. - Казань: Данис, 2013. - 110 с. - С. 5-13.
  4. Пак М.С. Алгоритмика при изучении химии. - М.: Владос, 2000. - 25 с.
  5. Пак М.С. Алгоритмы в обучении химии: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1993. - 63 с.
  6. Русскова О.Б. Проектирование физики на основе компетенций: из опыта Зеленодольского механического колледжа // Опыт реализации учебных курсов естественно-научного и общепрофессионального циклов в условиях реализации ФГОС СПО: Сб. науч. статей. - Казань: Данис, 2013. - 110 с. - С. 13-18.
  7. Храпаль Л.Р., Мухаметзянова Ф.Ш. Обеспечение качества проектирования образовательных программ экологической направленности на основе современных технологий менеджмента // Опыт проектирования учебных курсов естественно-научного и общепрофессионального циклов в условиях реализации ФГОС НПО и СПО: Сб. научн. статей / Под ред. Н.А. Читалина, А.Р. Камалеевой. - 2013. - 148 с. - С. 73-94.

Copyright (c) 2014 Kamaleyeva A.R.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies