Approbation of technology of the organization of independent work of students on the basis of a matrix model of informative activity


Cite item

Full Text

Abstract

The article analyzes the results of experiment on revealing of efficiency of a textbook on linear algebra in which the innovative approach to the organization of independent work of students on the basis of a matrix model of informative activity is realized.

About the authors

Elena N Ryabinova

Samara State Technical University

Email: yatanya2005@yandex.ru
(д.п.н.), профессор, каф. высшей математики и прикладной информатики; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

Tatiyana V Rudina

Samara Stаte University of Transport

Email: yatanya2005@yandex.ru
преподаватель каф. высшей математики; Самарский государственный университет путей сообщения; Samara Stаte University of Transport

References

  1. Рябинова Е.Н. Адаптивная система персонифицированной профессиональной подготовки студентов технических вузов. - М.: Машиностроение, 2009. - 258 с.
  2. Рябинова Е.Н. Формирование познавательно-деятельностной матрицы учебного материала в высшей профессиональной школе. - Самара: «Издательство СНЦ», 2008. - 245 с.
  3. Рябинова Е.Н., Рудина Т.В., Кузнецов В.П. Организация самостоятельной работы студентов на основе матричной модели познавательной деятельности при изучении линейной алгебры: учебно-методическое пособие. - Самара: «Издательство СамГУПС», 2011. - 160 c.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Ryabinova E.N., Rudina T.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies