COMPETENCE APPROACH TO SELF ORGANIZATION OF STUDENTS


Cite item

Full Text

Abstract

This paper describes an innovative approach to self-organization and self-education of the students. The invariant structure of the self-education activities to build skills is considered. The concept of self-education competencies of four levels of difficulty is introduced, the content is described and the relationship with general cultural and professional competences is shown

Full Text

КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИИ САМООБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ
×

About the authors

Elena N. Ryabinova

Samara State Technical University

Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of Pedagogical Science (P.D.), Professor, Chair of Higher Mathematics and Applied Informatics 244, Molodogvardejskaya st., Samara, 443100

Tamara B. Tarabrina

Samara State Technical University

Email: ttb2007@yandex.ru
Postgraduate student, department of Psychology and Pedagogy 244, Molodogvardejskaya st., Samara, 443100

Vladimir P. Kuznetsov

Samara State University of Transport

Email: vokuzn@mail.ru
Candidate of Physical and Mathematical Engineering, Associate Professor, Head of department «Higher Mathematics». 18, Pervy Bezymyanny pereulok, Samara, 443066

Ruzilya N. Khayrullina

Samara State University of Transport

Email: y-abc@mail.r
Postgraduate student, teacher of «Higher Mathematics». 18, Pervy Bezymyanny pereulok, Samara, 443066

References

  1. Ильязова М.Д. Теоретические основы формирования профессиональной компетентности студентовв вузе (на примере студентов-социологов): Монография. – Астрахань: изд-во ОГОУ ДПО «АИПКП», 2008. – 228 с.
  2. Рябинова Е.Н. Успешная математическая подготовка как результат формирования навыков самообразовательной деятельности студентов: Матер. междунар. науч.-практ. конф., посв. 100-летию Могилевского гос. ун-та им. А.А.Кулешова. – Беларусь, г. Могилев, 20-22 февраля 2013 г. – С.48 – 62.
  3. Рябинова Е.Н., Тарабрина Т.Б. Матричная модель формирования навыков самообразовательной деятельности у студентов//Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. – №1 (19). – 2013. – С.138 – 144.
  4. Рябинова Е.Н., Тарабрина Т.Б. Один из методов формирования профессионального самообразования студентов// Вестник Поволжской государственной социально-гуманитарной академии. Факультет математики, физики и информатики: Вып. 8. – Самара: ПГСГА, 2013. – С.215 – 222.
  5. Рябинова Е.Н., Данилкина О.Ю., Хайруллина Р.Н.Организация самообразовательной деятельности студентов при изучении кривых второго порядка: Учеб.-метод. пособие для самост. професс. подготовки студентов техн. ун-тов. – Самара: СамГУПС, 2011. – 206 с.
  6. Рябинова Е.Н.,Хайруллина Р.Н.Самообразовательная деятельность студентов: изучаем комплексные числа: руководство к выполнению индивидуальных заданий. – Самара: Изд-во СамГУПС, 2013. – 67 с.
  7. Рябинова Е.Н.,Рудина Т.В., Кузнецов В.П.Организация самостоятельной работы студентов на основе матричной модели познавательной деятельности при изучении линейной алгебры: Учеб.-метод. пособие. – Самара: Изд-во СамГУПС, 2011. – 160c.
  8. Рябинова Е.Н.,Бесперстова Е.Н.Организация самообразовательной деятельности студентов технического университета при изучении векторной алгебры: Учеб.-метод. пособие для самост. проф. подготовки студентов техн. ун-тов. – Самара: Изд-во СамГУПС, 2012. – 162с.
  9. Словарь иностранных слов и выражений / Авт.-сост. Е.С. Зенович. – М.: Агентство КРПА «Олимп»; Изд-во АСТ, 2002. – 778с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Ryabinova E.N., Tarabrina T.B., Kuznetsov V.P., Khayrullina R.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies