The maintenance and means of formation of methodical competence of high school lecturers


Cite item

Full Text

Abstract

The article analyzes methodological approaches, principles and forms of organization of adult audience training the high school system. The analysis of the maintenance and means of methodical competence formation of high school lecturers is submitted. In the article the component structure of methodical competence of the teacher of high school in the aspect of competent approach is considered.

About the authors

Nataliya V Sovovova

Samara State University

Email: solovova@ssu.samara.ru
(к.х.н.), доцент каф. теории и методики профессионального образования; начальник методического отдела УМУ; Самарский государственный университет; Samara State University

References

  1. Кулюткин Ю.Н., Бездухов В.П. Ценностные ориентиры и когнитивные структуры в деятельности учителя. - Самара: СамГПУ, 2002. - 400 с.
  2. Левченко В.В. Интегрированный подход к профессионально-педагогической подготовке студентов. - М.: Московский психолого-социальный институт, 2007. - С. 160.
  3. Методические рекомендации по проектированию оценочных средств для реализации многоуровневых образовательных программ ВПО при компетентностном подходе / Богословский В.А. и др. - М.: Изд-во МГУ, 2007. - 148 с.
  4. Психолого-педагогическое сопровождение реализации инновационных образовательных программ / Под ред. Ю.П. Зиненко, И.А. Володарской. - М.: Изд-во Московского университета, 2007. - 120 с.
  5. Соловова Н.В. Процессный подход к управлению методической работой в вузе: монография. - Самара: Универс групп, 2009. - 300 с.
  6. Соловова Н.В., Николаева С.В. Компетентностный подход: инновационные методы и технологии обучения: учебно-метод. пособие для образовательных программ ФПК. - Самара: Универс групп, 2009. - 137 с.
  7. Технологии образования взрослых / Под ред. О.В. Агаповой. - СПб.: Каро, 2008. - 176 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Sovovova N.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies