THE THEORY AND TECHNIQUE OF FORMING OF COGNIITIVE THE COMPETENCE OF LISTENERS OF PRELIMINARY COURSES OF HIGH SCHOOLS


Cite item

Full Text

Abstract

In article approaches to concepts "competence", "cognitive the competence" are analyzed. Me-thodological and methodical bases of formation cognitive the competence of listeners of pre-liminary courses of high schools are considered. Skilled-experimental results of research are presented.

About the authors

O V Potaninа

The Ufa branch of Nonstate educational institution of the higher vocational training "Moscow institute of economic transformations"

Email: ufa@ermcil.ru
The Ufa branch of Nonstate educational institution of the higher vocational training "Moscow institute of economic transformations"

References

  1. Зеер Э.Ф., Павлова А.М., Сыманюк Э.Э. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход: учеб. пособ. - М.: Московский псих.-соц. ин-т, 2005. - С. 216.
  2. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентно-стного подхода в образовании // Ректор вуза. - 2005. - № 6. - С. 13-28.
  3. Меськов В.С., Мамченко А.А. Постнеклассический подход к e-Learning: новая образова-тельная парадигма для обществ знания // Преподаватель XXI века. - 2009. - № 1. - С. 37-74.
  4. Оскарссон Б. Базовые навыки как обязательный компонент высококачественного про-фессионального образования // Оценка качества профессионального образования. Док-лад / Под общ. ред. В.И. Байденко, Дж. ван Зантворта, Европейский фонд подготовки кадров (ЕФО). Проект ДЕЛФИ. - М., 2001. - С. 2.
  5. Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций // Интернет - журнал "Эйдос". - 2005. - 12 декабря. http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm.
  6. Чернова Ю.К. Профессиональная культура и формирование ее составляющих в процессе обучения: монография / Под ред. В.В. Щипанова. - Москва-Тольятти: Изд-во ТолПИ, 2000. - 163 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Potaninа O.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies