9th International Scientific & Practical Conference “Culture, Science, Education: Problems and Perspectives"9th International Scientific & Practical Conference “Culture, Science, Education: Problems and Perspectives"11066210.36906/KSP-2021/66MODERN PROBLEMS OF TEACHING TECHNICAL SCIENCESVoroninaM. V-Center for Youth, Engineering and Scientific Competencies “Quantorium”150720211145646129082022Copyright © 2021, Voronina M.V.2021This article discusses issues related to the importance of the level of teaching staff for the development of technical sciences in modern Russia, and also emphasizes the need for teachers of technical specialties to have a high level of pedagogical and technical knowledge. On the example of GBUDO “TsMINK “Quantorium”, the prospect of interaction of an educational institution of additional education with organizations and enterprises of the technical sector is revealed to ensure a high-quality educational process.technical sciencesthe level of educationTechnopark “Quantorium”additional educationdevelopment of educationтехнические наукиуровень образованиятехнопарк «Кванториум»дополнительное образованиеразвитие образования[Иванова А.Д. Особенности методических и психолого-педагогических аспектов в преподавании математики на гуманитарных специальностях в технических вузах // Теоретико-методологические проблемы естественнонаучных методов в гуманитарных науках: Материалы международной научно-практической конференции. Уфа, 2014. 472-481 с.][Касьянов В.В., Самыгин С.И., Мухина К.С. Кризис высшего образования в России и депрофессионализация студентов // Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. 2020. № 5. С. 59-63][Кудинов В.В. Проблемы образования в технических вузах: преподавание и воспитание // Проблемы педагогики. 2016. №1(12). С. 10-12][Михайлова О.П. Проблемы повышения качества высшего образования в России // Проблемы современного педагогического образования. 2021. № 70-3. С. 72-74.][Чернышов И.А. Технонаучная модель современного технического знания // Общество: философия, история, культура. 2018. № 2. С. 34-37]