9th International Scientific & Practical Conference “Culture, Science, Education: Problems and Perspectives"9th International Scientific & Practical Conference “Culture, Science, Education: Problems and Perspectives"11061610.36906/KSP-2021/20SWOT ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF THE MEDIA ON THE EXAMPLE OF RBCOrlovaE. APh.D.-LukashchukM. N-MoiseevaN. D-Financial University under the Government of the Russian Federation150720211114414829082022Copyright © 2021, Orlova E.A., Lukashchuk M.N., Moiseeva N.D.2021The role of the media in all spheres of modern society is not at all inexorable, since the universality and flexibility of this tool is obvious to everyone, including the most important subjects in the economy, politics, spiritual and social spheres. Among other things, the press is the main source of information for the majority, and as a result, the main tool for forming public opinion. That is why evaluating the effectiveness of the media is so important. One of the most versatile tools of strategic analysis is SWOT analysis, which will be given special attention in this article.SWOT analysismass mediaRBCstrengthsweaknessesopportunitiesthreatsefficiency analysismediaSWOT-анализСМИРБКсильные стороныслабые сторонывозможностиугрозы[Гришина С.В. Преимущества и ограничения SWOT-анализа // Актуальные вопросы экономических наук. 2009. № 5-5. С. 37-41.][Костецкий А.Н., Малкова Е.М. Инструменты SMM в реализации брендинговой стратегии потребительской вовлеченности и партнерства // Маркетинговые коммуникации. 2013. № 7. С. 271.][Фляйшер К., Бенсуссан Б. Стратегический и конкурентный анализ. Методы и средства конкурентного анализа в бизнесе. М.: БИНОМ, Лаборатория знаний, 2005. 541 с.][Шароян С.В. Влияние внедрения инструментов веб-аналитики на редакционные процессы (на примере анализа работы редакции РБК) // Вестник Московского университета. Серия 10. Журналистика. 2019. № 1. С. 72-94.]